BMW F16 30d na pełny pakiet w Mobile Coders i kilka modyfikacji 🙂.

CHIP-TUNING silnika
Moc
258 KM -> 310 KM
Moment obrotowy
560 Nm -> 650 Nm

- aktualizacja oprogramowania sterowników całego pojazdu
- aktualizacja bazy danych nawigacyjnych
- aktywacja bezprzewodowego Apple CarPlay
- kodowania indywidualne
- modyfikacja (CHIP-TUNING) skrzyni biegów
- montaż rejestratora jazdy BMW CarEye

BMW F16 30d to jeden z modeli samochodu BMW, który jest częścią serii X.
Kod modelu "F16" odnosi się do drugiej generacji BMW X6 (poprzednia generacja to E71, a obecna posiada oznaczenie kodowe G06), która była produkowana od 2014 roku.

X6 jest samochodem typu SUV coupe, co oznacza, że łączy cechy SUV-a z charakterystycznym, bardziej opływowym designem, typowym dla Coupe.

Najczęściej w przypadku SUV wybierane są wysokoprężne jednostki silnikowe.
W przypadku F16, „najsłabsze” co można kupić to 30d i jest to jeden z najczęściej wybieranych wersji silnikowych.
Oferuje dobre osiągi i jest całkiem ekonomiczny.

Jedna turbina w wersji 30d świetnie sobie radzi z mocą seryjną, jak i po tuningu. Po naszych zmianach moc wzrasta do wariantu seryjnego 40d.

Z kolei wersja mocniejsza ma dwie turbiny i tutaj po modyfikacji wchodzimy w zakres wersji M50d, która to ma aż 3 turbiny 🙂.
I w ten sposób przeszliśmy przez całą gamę dostępnych silników wysokoprężnych w tym modelu.

Wszystkie 3 litrowe R6 różnią się ilością turbin oraz mocą seryjną od 258 KM do 381 KM w serii.

Oczywiście każdy z nich można jeszcze „wzbogacić” o extra KM, ale przede wszystkim moment obrotowy, który w przypadku silników wysokoprężnych robi największą robotę.
Bardzo wysoka wartość Nm przy niskich obrotach sprawia, że samochód jest bardzo elastyczny na każdym biegu i przy każdej prędkości.
Ale moc to nie wszystko. W przypadku tych samochodów do zaoferowania jest zdecydowanie więcej i tak się składa, że nasz klient zażyczył sobie pełen pakiet usług, które podzielił na etapy.

Etap 1 - wykonano.

Spotkaliśmy się aby wykonać w pierwszej kolejności aktualizację oprogramowania pojazdu, zakodować wszystkie fajne funkcje, które klient uznał za przydatne oraz aktywowaliśmy Apple CarPlay, aby nasz klient mógł cieszyć się aplikacjami z telefonu na ekranie nawigacji. Przydatne, jeżeli ktoś używa Google Maps.

Co właściwie daje taka aktualizacja. Oj bardzo wiele, ale żeby nie „zalać” Was tonami wersów opisujących proces, w skrócie napisać można, że aktualizacja taka zapewnia:

- poprawę fabrycznych zabezpieczeń antykradzieżowych samochodu w szczególności
z systemem bezkluczykowym,
- nowe mapy silnika (z reguły większa moc, cichsza i bardziej miękka praca, większa dynamika silnika),
- lepszą pracę skrzyni biegów – brak szarpnięć, szybsza praca, inteligentniejsze zarządzanie biegami,
- brak notorycznie pojawiających się błędów w sterownikach,
- możliwość aktywacji zaawansowanego bluetooth (wymagane 6NH),
- możliwość uaktywnienia polskiego języka i polskiego menu,
- brak drobnych problemów z elektroniką samochodu np. rozłączanie telefonów etc.,
- szybszą pracę nawigacji i multimediów,
- i wiele, wiele innych...

Jak widać, w skład takiej aktualizacji wchodzą również sterowniki takie jak silnika i skrzyni biegów. Dlatego jest świetnym rozwiązaniem, przed planowanym CHIP-TUNINGiem, ponieważ odbywa się on wtedy na najnowszej, pozbawionej błędów wersji oprogramowania.

Jeżeli chodzi o kodowania to już zawsze kwestia stricte indywidualna i ustalana z właścicielem auta.
W przypadku samochodów serii F, zazwyczaj wykonujemy kodowania najczęściej wybierane przez klientów czyli:

- domyślnie wyłączony system start-stop,
- zapamiętanie ostatniej pozycji systemu Start – Stop,
- aktywacja odtwarzania video w trakcie jazdy,
- aktywacja odtwarzania video z USB,
- aktywacja dodatkowych kodeków do filmów,
- aktywacja dźwięku zamknięcia / otwarcia pojazdu,
- zamykanie tylnej klapy z plota i przycisku wewnątrz pojazdu,
- wyłączenie sygnału brak pasów,
- aktywacja wskaźników sportowych,
- zmiana koloru wskaźników sportowych na takie z wersji M,
- logo startowe M,
- aktywacja cyfrowego licznika prędkości na liczniku,
- wyłączenie funkcji, która przerywa zamykanie szyb automatycznie gdy drzwi są otwarte,
- aktywacja dodatku do nawigacji - aktualna pozycja GPS (współrzędne),
- aktywacja możliwości uruchomienia tempomatu z każdej prędkości,
- aktywacja automatyczne składanych lusterek bez czasu zwłoki po zamknięciu/otwarciu jeżeli samochód posiada elektrycznie składane lusterka,
- aktywacja cyfrowej temperatury silnika,
- aktywacja loga M Performance na zegarach,
- aktywacja podświetlenia klamek przy jeździe na wstecznym biegu,
- aktywacja BFD – pulsacyjne światła stop podczas awaryjnego hamowania,
- możliwości włączania i wyłączania świateł do jazdy dziennej z poziomu menu iDrive

Etap 2 - wykonano.

Po wykonaniu wspomnianych kodowań, aktywacji bezprzewodowego CarPlay oraz aktualizacji oprogramowania, kilka dni później spotkaliśmy się z klientem ponownie tym razem już na tym, na czym chyba zależało mu najbardziej, czyli na podniesieniu mocy. W przypadku tego samochodu i tego silnika, zdaniem właścicieli, to jest opcja Must Have.
Zgadzamy się z tym, bo samochód zmienia się nie do poznania.
Wieczorny SMS od klienta z informacją, jak świetnie samochód reaguje na polecenia prawej stopy utwierdza nas w tym jeszcze bardziej.

Etap – 3 – niebawem 🙂

Niebawem, kolejny raz będziemy mieli okazje pracować z tym autem. Tym razem postawimy tzw. wisienkę na torcie, a mianowicie wykonamy modyfikację skrzyni biegów czyli jej CHIP-TUNING.
Sprawia to, że skrzynia biegów przerzuca biegi sprawniej i płynniej. Eliminuje efekt utrzymywania bardzo niskich obrotów, który spowalnia reakcję samochodu na polecenia prawej stopy kierowcy oraz znacznie redukuje „ospałość” pojazdu.
Gdyby chcieć w skrócie opisać jakie są korzyści modyfikacji skrzyni biegów to można by powiedzieć, że tryb COMFORT po modyfikacji, staje się trybem SPORT, ale co ważne, z zachowaniem obrotów jak na trybie COMFORT.

Wielu klientów narzeka na to, że tryb SPORT utrzymuje za wysokie obroty, a skrzynia szarpie, jednak sama jej reakcja jest bardzo dobra.
Za to tryb COMFORT utrzymuje dobre obroty, ale skrzynia jest „ospała”. Po zmianach skrzynia działa szybciej, płynniej i bez efektu utrzymywania wysokich obrotów silnika. Idealne połączenie.
Po zastosowaniu zmian mamy połączenie dynamiki trybu SPORT, a utrzymania obrotów na trybie COMFORT.
Sam tryb SPORT również zostaje jeszcze bardziej spotęgowany z zachowaniem utrzymania wysokich obrotów jak na serii.

Klienci, którzy często sięgali po tryb SPORT, po naszej modyfikacji skrzyni biegów nie używają już go praktycznie wcale.
Idealnym rozwiązaniem jest modyfikacja mapy silnika, czyli tzw. CHIPTUNING-u silnika i do tego optymalizacja pracy skrzyni.
Dlatego to właśnie wspomniana wisienka na torcie 🙂.

Jeżeli klient zdecyduje się na STAGE2 skrzyni, a zapewne tak będzie, to dodatkowo dorzucimy w ramach tej modyfikacji wyświetlanie numeru biegu, na którym jedziemy w każdym z trybów, również w trybie COMFORT.

Dodatkowo będziemy montować rejestrator jazdy BMW CarEye. Film z montażu w innym, ale nie byle jakim BMW bo w najmocniejszej wersji BMW X6M, możecie zobaczyć tutaj:

https://youtu.be/v23EsJrf0hU?si=MMXAiH5ZNf_KRAnw

Dziękujemy za miłe spotkania i do zobaczenia niebawem 🙂.

#MobileCoders #bmw #chiptuning #bmwkodowanie #bmwchiptuning #chiptuningslask #chiptuningkatowice #chiptuninggliwice #chiptuningwielkopolska #chiptuningpoznan #bmwF1630d #bmwaktualizacjaupdate #bmwzfskrzyniamodstage #bmwtuning #bmwcarplay #bmwfilmy #bmwcareye
Przeczytaj na