Niemieckie jest szybkie, niemieckie jest dobre, niemieckie jest solidne. Modyfikacja BMW oraz Mercedesa w odmianie Cabrio :)

BMW G30 540i

CHIP-TUNING silnika
Moc 340 KM -> 400 KM
Moment obrotowy
450 Nm -> 580 Nm

CHIP-TUNING skrzyni biegów ZF stage1

Kodowania:

- Asystent Zmiany Pasa
Krótka prezentacja działania w BMW. Co prawda tutaj z nowymi licznikami ale zasada ta sama :) https://www.facebook.com/watch/?v=385019675917985
- Automatyczne reagowanie na pierwszeństwo przejazdu
- CarPlay FULL SCREEN,
- VIM – Video In Motion – filmy podczas jazdy z każdego źródła
- zapamiętanie ostatniej pozycji systemu Start – Stop (wyłączenie),
- skalowanie zegarów do 330km/h
- aktywacja temperatury opon – było tylko ciśnienie

=== Mercedes-Benz E W212 200 CGi Cabrio

CHIP-TUNING silnika
Moc 184 KM -> 230 KM
Moment obrotowy
300 Nm -> 390 Nm

Dwie niemieckie limuzyny mające dawać frajdę z jazdy.
Po to zostały stworzone te samochody i spełniają w 100% swoje zadanie. O ile oczywiście są sprawne :).

Na szczęście prezentowane „benzynówki” to udane motory obu koncernów. Charakteryzują się sporym buforem bezpieczeństwa (idealne pod modyfikacje), oraz małą awaryjnością. Świetne dopracowane konstrukcje.

W przypadku BMW i silników ze zmiennymi fazami rozrządu to w zasadzie jedyna ich wada. O ile można to nazwać wadą. Problem jest prozaiczny.
Każdy miłośnik BMW słyszał o czymś takim jak Vanos. To takie ustrojstwo (zmora) sterujące systemem zmiennych faz rozrządu.
Pomysł w dechę, bo pozwala zwiększyć moc i moment obrotowy, a także zmniejszyć ilość szkodliwych substancji w spalinach. Czyli to co „tygryski z ekologii” lubią najbardziej, a BMW nazywa to szumnie EfficientDynamics.

Jednak należy pamiętać o tym, że im więcej technologii i nowości, szczególnie tych związanych z restrykcjami ekologicznymi, tym więcej „uwagi” należy się naszemu silnikowi.

Wydłużone interwały olejowe nie służą precyzyjnym jak skalpel, systemom. Dlatego tak ważne jest dbanie o jakość oleju i jego częstą wymianę.

Ok, bo trochę odpłynęliśmy od tematu modyfikacji.
Dlaczego wspominamy o Vanosie?
A no dlatego, że to świetna okazja.

Ostatnimi czasy mieliśmy przyjemność diagnozować kilkanaście BMW z silnikami B48 20i, 30i, 40i w których problem był dosłownie ten sam.
„Intake or Exhaust Vanos Solenoid”, czyli jeden z dwóch nastawników systemu Vanos. Objawy?

W głównej mierze:
- nierównomierna praca silnika,
- uczucie braku płynności, szarpania przy przyspieszaniu i jeździe jednostajnej
- falowanie obrotów
- zwiększony apetyt na paliwo
Taki sam objaw zauważył nasz klient Marcin, któremu wykonaliśmy diagnostykę pojazdu, jakiś czas od modyfikacji.

Jadąc do niego i słysząc objawy już wiedzieliśmy z czym mamy do czynienia. Diagnostyka komputerowa utwierdziły nas w tym przekonaniu.

Na szczęście naprawa jest bezproblemowa i niekosztowna, bo oscyluje w okolicach pełnego baku paliwa :).

Mając modyfikację objawy będą za pewne bardziej zauważalne niż w przypadku serii, ale to oczywiste.
Tak, czy inaczej zawór należy wymienić, jeśli właśnie to on powoduje błąd. Można przeprowadzić szereg testów proceduralnych, które mogą umocnić naszą pewność, gdy nie mamy jej zbyt wiele ;).

Są tacy, którzy czyszczą nastawnik z różnym efektem.
Biorąc pod uwagę, że koszt jak wspomnieliśmy nie jest wysoki, a z naszych obserwacji wynika, że awaria występuje w przedziale 50 - 80tyś, nie ma chyba sensu bawić się w czyszczenie, no chyba, że w weekendy nam się nudzi i mamy ochotę zbrudzić sobie ręce, lub co lepsze dysponujemy myjką ultradźwiękową.

O samej frajdzie z jazdy po modyfikacji chyba wspominać nie musimy, bo te samochody robimy niezwykle często.

W przypadku obu pojazdów jest to bardzo widoczne, a raczej odczuwalne. Szczególnie w przypadku BMW, w którym przyrost prawie 130 Nm przekłada się bardzo mocno na te odczucia.

Z kolei jazda kabrioletem w taki piękny słoneczny dzień to sama przyjemność doznać w zgodzie ze światem zewnętrznym :)..
Każdy z kilometrów chce się pokonywać jak najdłużej, z spokojem, by cieszyć się z promieni słońca nad głową :).
Świetne uczucie, naprawdę. Aż się chce Cabrio... :)

Dziękujemy za miłe spotkanie Panowie i do zobaczenia niebawem :).

#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuningBMWMercedes #ChiptuningskrzynibiegowZFmodyfikacjabmw #bmwkodowanie #bmwcarplayvimfillmy #bmwstartstop #bmwasystentzmianypasa #skalowaniezegarow
Przeczytaj na