Klasyka gatunku w Audi, czyli wyłączamy WLTP LAG w Q8 50 TDI.

Zmiany po Chiptuning'u:
286 KM === >>> 340 KM
620 Nm === >>> 710 Nm

Duże auto, duży silnik, a jednak jest coś nie tak.
W gruncie rzeczy problem z jakim spotykają się właściciele nowszych Audi nie dotyczy tylko tych najmocniejszych motorów, ale praktycznie wszystkich jednostek benzynowych i diesel’a.

Sposób w jaki producent „wykastrował” software’owo swoje pojazdy z normalnej reakcji na gaz jest niezwykle radykalny, a także irytujący, a czasami nawet niebezpieczny dla właścicieli tych pojazdów.

Muszą oni przewidywać z dużym wyprzedzeniem co się wydarzy na drodze i czy zdążą np. włączyć się do ruchu, czy może jednak nie zdążą? Czy też zwalniając do progu poprzecznego (których na jednym odcinku może być np. 10), aby wszystko odbywało się płynnie, tak naprawdę trzeba odpuścić hamulec i dodać gazu jeszcze przed wjazdem na ten próg, aby zjeżdżając z niego można było już przyspieszać. Delikatnie mówiąc - absurd.

Są to sprawy strasznie irytujące w codziennym użytkowaniu auta i niestety w wielu sytuacjach mogą być niebezpieczne.

Codziennie dostajemy zapytania odnośnie naprawy tej denerwującej przypadłości w nowych autach marki Audi.

Z tego też względu zostaliśmy wezwani przez właściciela opisywanego Q8 50TDI, aby rozwiązać ten problem.

Wspomnianą "usterkę" usuwamy pod warunkiem modyfikacji oprogramowania zarówno silnika jak i skrzyni biegów.
Przy okazji więc, przy jednej pracy zwiększamy także moc, czyli wykonujemy Chiptuning silnika. W ten spsosób eliminujemy ograniczenia wpływające na zwiększony LAG w oprogramowaniu obydwu sterowników, a także zwiększamy responsywność samej skrzyni biegów (w tym przypadku jest to nazywany przez Audi TipTronic, czyli 8-biegowy ZF 😊.

Po przeprowadzeniu tychże modyfikacji auto odżywa. Reakcja układu napędowego przy wciskaniu pedału przyśpieszenia jest znacznie lepsza, nie ma już dwusekundowej zwłoki.

Jazda autem odbywa się wreszcie bez nieustannego zadawania sobie pytania „czy zdążę?".

Przy okazji dodatkowa moc i moment obrotowy przydaje się w tak dużym aucie jakim jest Q8, a jazda jest znacznie bardziej przyjemna 😊.

Dziękujemy serdecznie właścicielowi za skorzystanie z naszych usług 😊. Pozdrwaiamy.

#MobileCoders #Audi #Q8 #50TDI #LAGOFF #WLTPOFF #Chiptuning #diesel #tuning #ZF #8HP #AkcjaReakcja #UsuwamyOpóźnienie #UsuwamyLAG
Przeczytaj na