Trzy cylindrowy diesel na sterydach 😊

Przedstawione dzisiaj działania odbywały się w dość kontrowersyjnym samochodzie, szczególnie dla fanów marki BMW, jakim jest model F45 Active Tourer w wersji 216d 😊

Dlaczego kontrowersyjne? Swego czasu auto wywołało wielką burzę ze względu na odejście od tradycyjnego rozwiązania jakim był tylny napęd na rzecz napędu na koła przednie :-(.

Drugim czynnikiem było zastosowanie 3-cylindrowych silników.
Wypuszczając na rynek wyżej wymienione auto BMW wkroczyło także na rynek VANów, co na pierwszy rzut oka kłóciło się trochę ze sportowo-luksusowym wizerunkiem marki.
Trzeba jednak pamiętać, że auto ma swoje uzasadnienie i wypełnia pewne luki. Rynek nieustannie się poszerza, a BMW w tej klasie i w tym segmencie aut pozostawało mocno w tyle np. za Mercedesem.
Zmieszanie fanów marki może przypominać te z 1999 roku, kiedy BMW wypuściło na rynek swojego pierwszego SUV’a (SAV’a), czyli X5 E53.
Na pierwszy rzut oka auto było uterenowione, a jednak swój sportowo-luksusowy charakter utrzymało 😊
Dowodem na jego sukces są miliony aut z rodziny X sprzedane na całym świecie i ciągły ich rozwój.

BMW F45 to auto rodzinne o bardzo dobrych walorach użytkowych, przy czym zachowuje cechy DNA marki. Jest bardzo dobrze wykończone oraz bezbłędnie się prowadzi.
Pod tymi względami jest na pewno jednym z liderów swojego segmentu 😊

Cechy te utrzymane pomimo zastosowanie przedniego napędu i 3-cylindrowego diesla (którego kultura pracy jak na 3-gary też jest bardzo dobra).

Wracając jednak do tematu, pan Marcin, ogólnie zadowolony posiadacz 216d, troszkę narzekał przede wszystkim na brak mocy, szczególnie przy wyjazdach z całą rodziną i po przekroczeniu bariery 100 km/h. Z tego względu też poprosił nas o zwiększenie mocy, a przy okazji także o aktualizację sterowników, które były na poziomie fabrycznym, a także zakodowanie kilku przydatnych funkcji 😊

Kodowania jakie wykonaliśmy w tym aucie to:

• dezaktywacja systemu Start-Stop lub odwrócone działanie,
• aktywacja temperatury opon – obecnie jest tylko ciśnienie,
• aktywacja zegarów sportowych,
• aktywacja cyfrowego licznika prędkości na zegarach,
• aktywacja zamykana/otwierana z kluczyka oraz przycisku przy nodze kierowcy tylnej klapy,
• wyłączenie sygnału brak pasów zarówno dźwiękowego jak i wizualnego,
• wyłączenie przerywania podnoszenia szyb podczas otwierania drzwi samochodu,
• dezaktywacja dźwięku klaksonu podczas zamykania samochodu z włączonym silnikiem,
• aktywacja świateł przeciwmgłowych jako powitalnych,
• aktywacja możliwości parowania urządzeń bluetooth podczas jazdy.

Auto otrzymało najnowsze sterowniki i na bazie tej aktualizacji zmodyfikowaliśmy oprogramowanie sterownika silnika, aby otrzymać następujące zmiany:

116 KM -> 150 KM
270 Nm -> 330 Nm

Po zmianach twarz pana Marcina wypełniła się uśmiechem 😊. "Dwójce" wyraźnie przybyło wigoru, nie ma problemów z przyśpieszaniem powyżej prędkości 100 km/h, a podczas wycieczek z kilkoma pasażerami auto zachowuje swoją żwawość 😊

Dodatkowe kodowania także umiliły jazdę 😊

Bardzo dziękujemy panu Marcinowi za zaufanie oraz możliwość spotkania się 😊

Pozdrawiamy ciepło :).

#BMWkodowanie #chiptuning #ActiveTourer
Przeczytaj na