Dzień z "IKS'ami" czyli 3 samochody z siedmioma turbosprężarkami na modyfikacji w Mobile Coders (BMW Kodowanie) :)

BMW X6 F16 M50d
BMW X5 F15 M50d
BMW X3 F25 20d

Pan Robert zaprosił nas do siebie do firmy na modyfikację 3 pojazdów.

Zakres usług był zdefiniowany z góry, ale na miejscu troszkę się pozmieniało :).

1. BMW F15 mieliśmy do wykonania Pakiet HIGH + CHIPTUNING

2. BMW F16 Pakiet HIGH, ale doszedł też CHIPTUNING (o tym zaraz :))

3. BMW F25 Pakiet HIGH bez chiptuningu :)

Po dwóch pierwszych pojazdach można poznać, że właściciel nie przebiera w środkach i nie bardzo lubi kompromisy. Ma być duże, mocne i bogatow wyposażone :). Tak, SUVy w dieslu z mod znaku M mają to wszystko :). A kiedy dołożymy im bonus w postaci "mocoumilacza" czyli "chiptuningu" to dostajemy więcej niż możemy się spodziewać :)

Zaczęliśmy od X3 i X6, które podstawiono nam w pierwszej kolejności.
Zadanie było o tyle wybiórcze, że w obu tych samochodach wykonany był już CHIPTUNING i musieliśmy pominąć aktualizację sterowników silnika.

W X3 był fabryczny stan i nigdy nic nie było aktualizowane.
Przeskok o prawie 7 lat to bardzo dużo poprawek :).

Samochód zaczął po prostu jeździć dużo lepiej.
Zakodowaliśmy w nim także kilka przydatnych funkcji takich jak: wyłączenie start-stop, włączyliśmy cyfrową prędkość na zegarach, wyłączyliśmy zatrzymywanie się szyb przy zamykaniu gdy otwieramy drzwi etc.

Następnie zaktualizowaliśmy dane nawigacji do najnowszej wersji 2019.

Na końcu zdiagnozowaliśmy pojazd i wykryliśmy uszkodzony EGR, którego praca pozostawiała wiele do życzenia :).

W F16 pana Roberta, właściciela firmy do które przyjechaliśmy, mieliśmy wykonać tylko aktualizację sterowników, kodowania i mapę.

Chiptuning był już zrobiony, jednak po kilku minutach rozmowy wywnioskowaliśmy, że pan Robert nie do końca z modyfikacji silnika jest zadowolony.

Dodatkowo zobaczyliśmy, że wskaźniki mocy nie są przeskalowane :/.
Zdziwiło nas to, ponieważ każdy doświadczony Tuner strojąc BMW skaluje je do wyższych wartości, aby zwyczajnie pokazywały mniej więcej to jaką moc ma nasze autko, a nie kończyło się na wyświetlaniu mocy fabrycznej.

Warto dodać, że samochód ma zainstalowany aktywny układ wydechowy dzięki czemu jego praca jest przepięknie basowa i nie ma opcji, aby z daleka zgadnąć, że pod maską pracuje diesel ;).

Pan Robert zdecydował w końcu, że wolałby, abyśmy wykonali modyfikację silnika po "naszemu" tak jak powinno to zostać zrobione :).

Tak też się stało, po wykonaniu wcześniejszych usług pobraliśmy oprogramowanie sterownika w F16-tce i wysłaliśmy do naszych tunerów na "wystrojenie" :).

Po ok 1h plik wrócił i był gotowy do wgrania.
Flash potrwał ok 10 minut i F16 było gotowe do testów.
Pan Robert od razu odczuł różnicę i mimo, że samochód był wcześniej "chipowany" to teraz jeździ znacznie lepiej.
Nie byliśmy zaskoczeni, nasi tunerzy mają olbrzymie doświadczenie i ich modyfikacje to najwyższa jakość o czym zwyczajnie z dumą mowimy :).

Już wiele razy modyfikowaliśmy już "chipowane" pojazdy i efekt był zawsze ten sam, samochody po naszych "strojeniach" jeżdżą po prostu dużo lepiej :).

W przybliżeniu w tym modelu stroimy mapę na:
381 KM -> 460 KM
740 Nm -> 840 Nm

W F15 M50d żony pana Roberta wykonaliśmy pełen zestaw usług, czyli najpierw zaktualizowaliśmy sterowniki całego pojazdu do najnowszej wersji (była fabryczna), następnie wgraliśmy najnowsze uaktualnienie dla systemu nawigacji na rok 2019, zakodowaliśmy dodatkowe funkcje:
- start-stop domyślnie wyłączony
- odtwarzanie filmów z DVD i pendrive w czasie jazdy
- dodatkowe kodeki do filmów
- cyfrową prędkość na zegarach
- wyłączenie przerywania zamykania szyb podczas gdy otwieramy drzwi
- składanie lusterek z pilota ze skróconym czas
- zamykanie klapy z pilota i z przycisku wewnątrz samochodu
- BFD - pulsacyjne światła stop podczas awaryjnego hamowania
i wiele innych :)

Na samym końcu przeprowadziliśmy modyfikację sterownika silnika tzw. CHIPTUNING, dzięki któremu uzyskaliśmy w przybliżeniu
381 KM -> 460 KM
740 Nm -> 840 Nm

Przed samą modyfikacją zdiagnozowaliśmy również cały pojazd i okazało się, że EGR w tej F15-tce również wymaga wymiany, jego zakres pracy wychodzi poza tolerancję i nie domyka się właściwie. Pan Robert wkrótce dokona jego wymiany :)

Całość prac zajęła nam ok 6h w 2 osoby :). Po jazdach testowych wszyscy użytkownicy byli bardzo zadowoleni, a my mogliśmy wrócić do domu z dobrymi humorami :)

Bardzo dziękujemy Panie Robercie za skorzystanie z naszych usług.

Gratulujemy świetnych samochodów i życzymy radości z jazdy :).

#bmwkodowanie #bmwchiptuning #bmwaktualizacjasterownikow #bmwf15M50d #bmwf16m50d #bmwf25 #bmwaktualizacjanawigacji #bmwmapy #bmwgrupowekodowanie
Przeczytaj na