Kolejna wizyta u Marka „na podjeździe” i MIX modyfikacji :)

CHIP-TUNING

BMW G20 320d
Moc
190 KM -> 230 KM
Moment obrotowy
400 Nm -> 480 Nm

MERCEDES C43 AMG
Moc
367 KM -> 400 KM
Moment obrotowy
520 Nm -> 580 Nm

VW GOLF 7 GTD
Moc
184 KM -> 220 KM
Moment obrotowy
380 Nm -> 440 Nm

Marek kolejny raz zaprosił nas do siebie, gdzie podstawił nam kilka samochodów do modyfikacji.

Jak widać każdy samochód z innej stajni, akurat u Marka to normalne, bo już kilka razy mielismy okazję „stroić” u niego Mercedesy, VW oraz inne marki ;).

W przypadku VW i MB sprawa prosta i szybka, bo modyfikacja „poszła”, po złączu OBD2.

W przypadku najnowszej „bawarki”, sprawa jest nieco bardziej skomplikowana i trzeba tutaj wykonać to po tzw. Bench'u.

Czyli fizycznym wpięciu się do pinów w sterowniku, aby odczytać i wgrać modyfikację. Operacja jest bezinwazyjna i nie wymaga otwierana sterownika.

Wystarczy zrzucenie wtyczek i wpięcie się bezpośrednio w odpowiednie piny z zasilaniem i szyną komunikacyjną CAN.

W międzyczasie, gdy modyfikowaliśmy wszystkie samochody niemalże jednocześnie, Marek podstawił nam jeszcze jednego Mercedesa.
Jako, że był to niespodziewany„gość”, a czas i pogoda nam nie sprzyjały, postanowiliśmy, że do tego jednego autka podjedziemy niebawem.

Tutaj też wymagany niestety będzie fizyczny dostęp do sterownika, bo zastosowany w tym mercedesie sterownik ma zabezpieczanie przed tuningiem po złączu OBD :).

Zatem, aby nie ryzykować uszkodzenia w pośpiechu, przy psującej się pogodzie i końcu dnia pracy naszych tunerów, uznaliśmy to za najlepsze rozwiązanie.

Dodatkowo Marek wspomniał coś o Peugeocie który też może będzie na modyfikację, zatem podjedziemy do tych 2 samochodów ponownie :)

Dzięki Marku i do zobaczenia soon :)

#bmwkodowanie #bmwchiptuning #mercedeschiptuning #vwgtdgolf7chiptuning #bmwg20chiptuning #bmwg20
Przeczytaj na