"BMW i BMW w jednym stali domku" :)

Modyfikacja 2x BMW G30

BMW G30 530d 265 KM i G30 520d 163 KM

W jednym czasie trafiły do nas 2 dość interesujące samochody :)

BMW G30 530d - no mimo wszystko samochód dużo rzadziej wybierany przez klientów ze względu na zabójczą akcyzę. Pojemność powyżej 2L to akcyza 18.6%, czyli dla większości ludzi czynnik psychologiczny nie do przeskoczenia.
A silnika generalnie świetny, jego oznaczenie to B57, pracuje aksamitnie, jest cichy i rewelacyjnie napędza serię 5 czy nawet 7 :). Jego moc seryjna to 265 KM, a moment obrotowy 620 Nm.

BMW G30 520d - to najczęściej przyjeżdżający do nas model, 2.0d B47 o mocy seryjnej 190 KM i 400 Nm jest bardzo oszczędny i ekonomicznie uzasadniony :).
W tym konkretnym przypadku trafił do nas pojazd z Belgii z redukcją mocy do 163 KM. Dość rzadki okaz G30 w Polsce. Tutaj moc po modyfikacji jest bardzo odczuwalna.
Ze 163 KM robimy aż 230 KM, a wszystko przez to, że sam osprzęt nie różni się niczym od wersji 190 KM ;).

Oczywiście w obu pojazdach naszym zadaniem było wydostanie z nich potencjału.

BMW 530d z mocy 265 KM i 620 Nm uzyskało aż 320 KM i 720 Nm, takie przyrosty są bardziej niż zadowalające i dają olbrzymią frajdę z jazdy. Reakcja na gaz oraz duży moment obrotowy sprawia, że każde mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje radość :).
Poza tym sama praca silnika B57 jest fantastyczna. Na wolnych obrotach nie ma klepania, jest puszystość, niczym kąpiel w płatkach śniegu. Bardzo lubimy dźwięk tych silników :)

BMW 520d B47 o mocy seryjnej 163 KM i 400 Nm.
Tutaj mamy do czynienia z wersją z tzw. Power Reduction, opcją SA843, czyli moc obniżona ze względu na podatki :).

Sprzętowo silnik niczym nie różni się od wersji 190 KM, dosłownie każda śrubka taka sama :). Tylko oprogramowanie w sterowniku inny.
Wzrost zatem ze 163 KM na 230 KM jest dość odczuwalny, nawet dla największych sceptyków :).

W 520d na tym zaprzestaliśmy naszą pracę, liczyła się tylko moc.

Z kolei w 530d oprócz "chiptuning'u" wykonaliśmy również kilka kodowań, czyli:
- zapamiętanie ostatniej pozycji start-stop
- wyłączenie przerywania zamykania szyb gdy otwarte drzwi
- domyślny tryb Adaptive
- zegary Alpina z wyskalowanymi wskaźnikami do 330 km/h
- wskaźniki temperatury opon
- logo startowe M
- wskaźniki sportowe M
i kilka innych przydatnych rzeczy :)

Oba autka w doskonałym stanie, bez technicznych problemów z chęcią przyjęły modyfikacje i bez problemowo odjechały w swoje strony :).

Bardzo dziękujemy obu Panom za skorzystanie z naszych usług i za zaufanie :). Niech autka dają Wam jeszcze więcej radości :).

Pozdrawiamy

#bmwkodowanie #bmwchiptuning #MobileCoders #bmwg30 #bmwg30530d #bmwg30520d
Przeczytaj na