BMW F06 M6 M-power oraz BMW G20 330i na CHIPTUNING Stage 1 oraz retrofit nawigacji NBT EVO ID6 :).

CHIPTUNING Stage 1 dla M6
Moc
560 KM -> 650 KM
Moment obrotowy
680 Nm -> 800 Nm

Oprócz mocy doposażyliśmy samochód w system NBT EVO ID6, aby móc aktywować Carplay oraz zakodowaliśmy:
*start-stop
*VIM - video w trakcie jazdy
*Screen Mirroring
*Dodatkowe kodeki do filmów
*Odtwarzanie filmów z USB

CHIPTUNING Stage 1 dla 330i
Moc:
258 KM -> 290 KM
Moment obrotowy
400 Nm -> 440 Nm

Kodowanie:
- start-stop - pamięć
- logo startowe M
- cyfrowa temperatura opon
- zegary Alpina
- update najnowszych map nawigacji

Mariusz to nasz stały klient. W jego samochodach robiliśmy już wiele rzeczy, to nie jedyne, które modyfikowaliśmy. były też inne BMW.

Tym razem poprosił on nas o CHIPTUNING jego perełki, czyli BMW M6 GranCoupe.
Nic niezwykłego nie ma w tym, że modyfikujemy M6, jednak niezwykły jest stan samochodu oraz to, że pochodzi z polskiego salonu i jest w pierwszych rękach :).

Wcześniej w tym samochodzie aktualizowaliśmy wszystkie sterowniki oraz kodowaliśmy dodatkowe opcje. Tym razem przyszedł czas na najlepsze, czyli wzmocnienie tego potwora do 650 KM, z fabrycznych 560 :).
Tak, silnik o pojemności 4.4. i oznaczeniu S63 chętnie akceptuje nową moc, pod warunkiem, że jest to zadbany egzemplarz. Tutaj mieliśmy przyjemność doświadczyć stanu tego auta, który jest przepiękny, utrzymany w oryginale, bezwypadkowy i z niewielkim przebiegiem ok 70k km.

Oczywiście przed naszym przybyciem klient zrobił pełen serwis, wymienił świece, filtry, został sprawdzony dolot, jego czystość i wymieniony 1 z wtrysków, który niestety się uszkodził. Wszystko zakonotowane oczywiście na oryginalnych częściach BMW.

Przystąpiliśmy więc do tematu starannie, choć logowanie samochodu na drodze było trudne. Tył napęd i 800 Nm, gdy jest mżawka, lub zaczyna padać, nie brzmi bezpiecznie i kusząco. Jednak po przejechaniu kilkunastu kilometrów dotarliśmy do "niemieckiej" autostrady bez ograniczeń prędkości i przeciągnęliśmy samochód na serii do 250 km/h.

Następnie po odczycie parametrów seryjnych wgraliśmy zmodyfikowaną mapę silnika, przygotowaną przez naszego tunera. Sprawa jest o tyle interesująca, że silnik S63N jest sterowany dwoma sterownikami silnika. Wymagana jest więc ingerencja w oba 😊.

Na szczęście na miejscu odblokowaliśmy sobie oba i to umożliwiło nam bezpieczne wrzucenie mapy na parkingu przy autostradzie 😊.
Po zmodyfikowaniu rozpędziliśmy samochód do zawrotnych prędkości, które uzyskiwał znacząco lepiej. Parametry zadane i oczekiwane pokrywały się idealnie, samochód chętnie przyjął nową moc, a odczucia z jazdy były zabójcze 😉. Potrafił zerwać przyczepność przy 180 km/h na prawie całkowicie suchej nawierzchni. 800 Nm i 650 KM naprawdę daje rade sobie z tym autem i jest to przepaść w stosunku do seryjnych parametrów. Samochód zbiera się cudowanie i gna do przodu jak dziki.

Ale tyle o mocy, która niezwykle nas kręci 😊.
Teraz sprawa druga, czyli wymagania klienta w stosunku do multimediów 😊. Klient bardzo chciał, aby samochód obsługiwał Carplaya, ale niestety nawigacja w jaką była wyposażona M6 na to nie pozwalał. Samochód z 2014 roku, a dopiero pod koniec 2016 pojawił się system Evo, który wspierał Carplaya.

Zdecydowaliśmy więc na doposażenie tego pojazdu w najnowszą nawigację. I co bardzo ciekawe, całość zrobiliśmy u klienta, nie potrzebowaliśmy zapraszać go do swojego warsztatu, całość doposażenia odbyła się u klienta i po 3h pracy wszystko było na swoim miejscu, nowy ekran, nowa jednostka oraz iDrive oraz antena WIFI 😊.
Od tej chwili Mariusz może cieszyć się obsługą swojego iPhone’a bez wyciągania go z kieszeni, no chyba, że do naładowania 😉.

W BMW G20 podnieśliśmy moc oraz zakodowaliśmy sporo opcji, które nie były aktywne.

Tutaj moc rośnie do ok 290 KM, ale niestety paliwo zalane było dość słabe, przez co niestety nie uzyskaliśmy 300 KM, a 290 😉. Moment z kolei poszybował do 440 Nm co mimo wszystko jest wynikiem bardzo dobrym, a moc jest bardzo odczuwalna.
Oba samochody w świetnym stanie, z którymi praca była tylko przyjemnością 😊.
M6 po zaaplikowaniu nowej mapy silnika przyspiesza obłędnie i jeździ genialnie.
Nowy system iDrive 6.0 odświeżył ten samochód i poprawił jego funkcjonalność.

Bardzo dziękujemy Mariuszowi za ponowne skorzystanie z naszych usług 😊. Cieszymy się jak zawsze, że możemy pracować przy tak pięknych samochodach BMW.

Pozdrawiamy.
#MobileCoders #bmwM6 #S63N #chiptuning #G20 #330i #moc #kodowanie #carplay #NBTEVOid6 #retrofit
Przeczytaj na