BMW F10 530d na dwa razy, czyli pełny pakiet modyfikacji i CHIP-TUNING w Mobile Coders.

- CHIP-TUNING silnika Stage 1
258 KM -> 310 KM
560 Nm -> 650 Nm

-CHIP-TUNING skrzyni biegów ZF
-Aktualizacja wszystkich sterowników pojazdu

Z tym BMW spotkaliśmy się dwukrotnie w przeciągu ubiegłego roku.
Tak dokładnie ubiegłego, bo to post z zaległych prac i zdjęcia z ostatniej wizyty u naszego klienta.

Pierwsze spotkanie miało miejsce jakoś na wiosnę, wtedy nie wstawialiśmy realizacji tego auta, bo byliśmy niemalże pewni, że spotkamy się raz jeszcze i przygotujemy wtedy post.

Skąd nasza pewność?
A no stąd, że 3 litrowa jednostka wysokoprężna z Monachium, bez modyfikacji, to „grzech” :).
Silnik ma niesamowity potencjał i naprawdę żal jej nie zmodyfikować.
Do tego charakteryzuje się niesamowitą trwałością.

Podczas naszej pierwszej pracy z tym samochodem przeprowadziliśmy pełną aktualizację oprogramowania sterowników wraz z aktualizacją bazy nawigacyjnej.

Z kolei wraz z końcówką roku nasze drugie spotkanie miało na celu modyfikację silnika i skrzyni biegów.

To słuszne podejście, jeżeli nie decydujemy się za jednym razem na pełny pakiet...
Taka kolej postępowania jest jak najbardziej odpowiednia, dlatego, że najlepszy efekt daje modyfikacja wykonana na najnowszej wersji oprogramowania sterownika silnika / skrzyni biegów, poprawionej już do granic przez producenta.

Należy też pamiętać o tym, że wykonując wcześniej modyfikację, a później aktualizację oprogramowania samochodu tak naprawdę nadpiszemy modyfikacje seryjnym oprogramowaniem oryginalnym.

Oczywiście można wykluczyć aktualizację zmodyfikowanych sterowników w pewnych sytuacjach, ale to „nie tędy droga”.

Zatem najpierw aktualizacja później modyfikacja, nie odwrotnie :).

Tutaj jeszcze mała ciekawostka, a w zasadzie chyba duża :).
Za pierwszym razem jak podłączyliśmy się do samochodu klienta znaleźliśmy kilkadziesiąt różnych błędów.

Były to raczej mało istotne błędy świadczące o pewnym nieprawidłowym zachowaniu się różnych elementów wykonawczych, którymi steruje elektronika pojazdu.

Nie były na tyle niebezpieczne czy poważne, aby wyświetlić się kierowcy na iDrive, ale odnotowane w logach.

Zatem samochód w pewnych okolicznościach nie zachowywał się optymalnie i zgodnie z założeniem producenta, a kierowca nawet się tego nie wiedział.

Oczywiście to wszystko działo się na starym oprogramowaniu.
Po naszej aktualizacji i ponownym spotkaniu, a minęło sporo czasu, okazało się, że odnotowany w systemie był tylko jeden, jedyny błąd i był to błąd czujnika NOX, który zostanie przez klienta wymieniony.

Nie wystąpiły żadne inne błędy, które występowały wcześniej na starej wersji oprogramowania.

To nie jest odosobniony przypadek. Wielokrotnie mamy okazje spotykać się z naszymi klientami ponownie, na jakieś aktualizacje systemów nawigacji czy też do dokodowania czegoś lub zmiany kodowań i zauważamy, że w tych samochodach, w których przeprowadzaliśmy aktualizację oprogramowania nie ma błędów lub są sporadyczne.

Z kolei samochody ze starym oprogramowaniem, zawsze mają ich mnóstwo. Można by śmiało ocenić, po samej diagnostyce pojazdu i analizie błędów czy auto ma nowe czy stare oprogramowanie :).

Pozdrawiamy serdecznie pana Jarka i jego uroczą małżonkę. Życzymy długiej i bezawaryjnej eksploatacji tego fajnego i zadbanego BMW.

#MobileCoders #bmwkodowanie #bmwaktualizacjapojazdusterownikow #bmwchiptuningn5730df105 #modyfikacjaskrzynibiegowzfchiptuningskrzynizf #chiptuningslask #chiptuningwielkopolska #chiptuningmalopolska #chiptuningtrojmiasto #bmwnawigacjastartstop
Przeczytaj na