MINI Clubman F54 Cooper S ALL4 w na CHIPTUNING w Mobile Coders :).

CHIPTUNING silnika
192 KM -> 230 KM
280 Nm -> 390 Nm

MINI-acz w wersji Clubman to taki "ala" kombiak. Oczywiście kombi w wydaniu MINI, bo bagażnik to dalej okolice 360 litrów, czyli tyle, co w przeciętnym kompaktowym hatchbacku.

Druga generacja tego modelu urosła i stała się większa od poprzednika. Praktyczności dodały też tylne otwierane drzwi. Teraz do Clubmana podchodzimy i otwieramy go niczym lodówkę :).

To znów ukłon w stronę nietypowego stylu jaki wyznaczają te małe autka miejskie.
Mają być inne od wszystkich i na przekór wszystkim :).
W mini wszystko wygląda nieszablonowo. I za to klienci kochają te samochody.

Wariant Cooper S oznacza, że pod maską pracuje czterocylindrowy doładowany silnik BMW. Są też wersje 3 cylindrowe o pojemności dużej butelki wody do picia, czyli całe 1,5 litra :).

W obu przypadkach mamy do czynienia z całkiem szybką automatyczną skrzynia biegów Steptronic. Nie jest to jednak produkt ZF. Tutaj mamy małą skrzynką Aisin.

Mała kompaktowa, lekka i w zupełności wystarczająca do takiego gokarta, wyposażonego w elektronicznie sterowany napęd obu osi All4, poprawiający trakcję i stabilność jazdy :).

Mimo, że moc fabryczna jest wystarczająca do sprawnego poruszania się, to aby poczuć sportowy charakter tego auta, należy go nieco „odblokować” i to właśnie uczyniliśmy na prośbę naszego klienta.

Sama modyfikacja wymagała dostania się do sterownika silnika, co w przypadku MINI nie jest takie proste i łatwe. Mało tutaj jest miejsca pod maską i sterownik silnika został mocno wepchnięty w kierunku ściany grodziowej. Dodatkowo obudowany jest tak, jak by był najważniejszym elementem w samochodzie. Zatem dostanie się do niego wymaga nieco demontażu.

Podobnie jest w BMW F40 i F48. Jak się to robi już nasty raz idzie całkiem sprawnie i w niespełna 20 minut docieramy do wtyczek sterownika i przystępujemy do modyfikacji.

A jak to jeździ po modyfikacji. Tak się składa, że klient zostawił nam samochód i mieliśmy okazję potestować i logować go na autostradzie. Zarówno na serii jak i na modyfikacji. Różnica jest spora. Samochód ochoczo wkręca się na obroty i czuć zdecydowaną poprawę reakcji na gaz.

Tutaj niestety nie ma możliwości ruszenia skrzyni biegów, ale szczerze naprawdę nie ma potrzeby. Sam sterownik silnika wydaje rozkazy, które skrzynia rozumie doskonale :).

Dziękujemy za zaufanie i gratulujemy fajnego samochodu.

#MobileCoders #bmwkodowanie #modyfikacjaminiClubmanCoopers #chiptuningminiCooperClubmans #stage1miniclubmancoopers192km
Przeczytaj na