Z inspiracji siódemki, piątka zrodzona – CHIP-TUNING BMW G31 530d w Mobile Coders :).

*CHIP-TUNING silnika
Moc
265 KM -> 310 KM
Moment obrotowy
620 Nm -> 720 Nm
*CHIP-TUNIG skrzyni biegów ZF Stage1
*CarPlay FULL SCREEN
*Kodowania indywidualne (VIM – Filmy, Start Stop OFF, temperatura opon, logo M- pakiet etc.)

BMW G31 to wspaniały, naszym zdaniem, samochód i na pewno jeden z najlepszych samochodów codziennego użytku.

Coś o tym wiemy, bo od dłuższego czasu je użytkujemy.
Wcześniej używaliśmy również BMW model F11, czyli również 5 w kombi.

Touring ma dużo plusów. Poza tym, że BMW potrafi robić piękne kombi, dla wielu ten wariant jest ładniejszy praktyczniejszy.

Nie można tutaj zapomnieć o tym, że wszystkie Kombi serii 5, począwszy od E61, mają poduszki na tyle w standardzie. Dzięki temu samochód zawsze trzyma poziom i prowadzi się stabilnie.

Do pełni szczęścia brakuje jeszcze mocy w konkretnym egzemplarzu brakuje mocy przy paradoksalnie dość mocnym silniku :).

W przypadku prezentowanego samochodu Rafała, jest bardzo dobrze. Mamy tutaj 3 litrowy doładowany diesel o mocy seryjnej 265 KM i momencie obrotowym wynoszącym 620 Nm.
To naprawdę świetne wartości i tak naprawdę w zupełności wystarczają do bardzo elastycznej i dynamicznej jazdy.

Dlaczego więc poprawiać to co jest dobre.
A no dlatego, że dobre jest „wyceniane” niżej niż idealne.
To auto po modyfikacji staje się idealne.
Niesamowite przyrosty i bardzo mocno odczuwalna poprawa elastyczności.

To jest to dlaczego tak często modyfikujemy 3 litrowe jednostki BMW, które przy tym wszystkim są niezwykle trwałe i bezproblemowe.

Można by się pokusić o stwierdzenie, że są projektowane pod modyfikację. Po niej zmienia się naprawdę wszystko. Samochód staje się nie do poznania. Jeżeli jeszcze połączymy, jak w tym przypadku, zwiększenie mocy wraz z poprawą szybkości skrzyni biegów BMW ZF 8HP to lepiej być już nie może.
Nie to nie prawda :).
Może być lepiej jak kupimy wariant 540d, ale pod warunkiem, że również wykonamy modyfikację. Bo seryjna 540d nie da tyle frajdy co zmodyfikowana 530d.

Naszym zdaniem najlepszy wybór to 540d + modyfikacja, nie to też nie prawda :).
Bo mamy, a raczej mieliśmy jeszcze M50d. I tutaj ta sama zasada. Zmodyfikowana 540d będzie dawała więcej frajdy niż seryjna M50d. Zatem najlepiej kupić M50d, tak, ale pod warunkiem modyfikacji :).

No dobra, a co z benzynami. Te silniki również mają swoich zwolenników. Tutaj ta sama zasada :). Nic się nie zmienia.

Reasumując, nie ważne jak mocny silnik wybierzemy. Producent nigdy w seryjnym oprogramowaniu nie wykorzysta pełnego potencjału.
W większości przypadków ze względu na ekologie jak również na zostawienie sobie rezerw na Facelifting.

Wracając prezentowanego samochodu i jego właściciela, postanowił on również przy okazji wymienić u nas olej w skrzyni biegów, gdyż zbliżał się już termin.

Sama wymiana nie była spowodowana koniecznością ze wzglądu na modyfikację skrzyni biegów, lecz na interwał.
Olej w automatach BMW, zgodnie z wskazówkami producenta skrzyni firmy ZF, powinno się wymieniać regularnie. Interwał 60-80tyś jest idealnym przedziałem czasowym.
Naprawdę polecamy tego pilnować i zadbać o skrzynie biegów w naszym samochodzie, która każdego dnia w błyskawicznym tempie setki, a nawet tysiące razy zmienia przełożenia, wyręczając nas.

Dziękujemy za miłe spotkanie Panie Rafale 😊. Pozdrawiamy.

#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuningBMWX1X3F48F25 #chiptuningAudiQ5
#bmwaktualizacjapojazdusterownikow #bmwupdate #chiptuningmodyfikacjaskrzynibiegowaudibmwzfdl
Przeczytaj na