Audi SQ7, Audi Q8 i BWM M5 na modyfikacji w Mobile Coders, czyli Ingolstadt vs Monachium 2:1 :).

=== Modyfikacja Audi SQ7 4.0 TDI Bi-Turbo
CHIP-TUNING silnika oraz skrzyni biegów + WLTP LAG OFF
Moc
435 KM === >>> 500 KM
Moment obrotowy
900 Nm === >>> 1000 Nm
+ Modyfikacja automatycznej skrzyni biegów STAGE 1
+ Start Stop OFF

=== Modyfikacja Audi Q8 50 TDI
CHIP-TUNING silnika oraz skrzyni biegów + WLTP LAG OFF
Moc
286 KM === >>> 340 KM
Moment obrotowy
620 Nm === >>> 710 Nm
+ Modyfikacja automatycznej skrzyni biegów STAGE 1 (niezbędne w celu eliminacja WLTP LAG)
+ Start Stop OFF

=== BMW M5
Poprawa modyfikacji wykonanej w innej firmie.
- POPs and Bangs OFF w trybie Efficient
- niebawem kompletne strojenie od zera wraz ze skrzynią biegów

Od czego by tutaj zacząć...
No może od tego, że Tomasz zgłosił się do nas z chęcią modyfikacji swojego monstrum. Mowa tutaj oczywiście o SQ7.

900 Nm w serii może ciągnąć za sobą inne modyfikowane w tym dniu samochody i nawet się „nie zadyszy”, ba nie zorientuje się, że coś ciągnie za sobą.

Niesamowite jest to z jaką łatwością ten samochód przyspiesza.
Kompletnie nie czuć wagi ani też gabarytów tego dużego auta. Wydaje się, że rozpędzanie go przeczy prawom ciążenia.
Lekkie muśnięcie gazu i gdyby przód był lżejszy, a napęd tylko na tył to samochód robiłby fikołki w tył. To jest naprawdę niesamowite.

Ciekawą i denerwującą za razem, przypadłością jest niezrozumiałe dla nas i naszego klienta zachowanie skrzyni biegów. To był jeden z głównych powodów naszego spotkania. Nie wiedzieć, dlaczego samochód kompletnie nie używa zakresu obrotów między 2000 rpm, a 3000 rpm.

Przy takim momencie obrotowym jakim dysponuje dałby on radę rozpędzać się na 8 biegu, wjeżdżając na śnieżkę.

Tutaj sytuacja wygląda tak, że albo mamy poniżej 2k rpm albo powyżej 3k rpm. Jeżeli jedziemy jednostajną szybkością na obrotach poniżej 2k rpm i dosłownie muśniemy gaz, wskazówka obrotomierza z prędkością światła szybuje powyżej 3k rpm i tam zostaje.

Nie ma możliwości wymuszenia, by skrzynia zmieniła biegi w zakresie 2k rpm – 3k rpm. To dziwne i niezrozumiałe zachowanie bardzo irytowało Tomasza i poprosił nas by w miarę możliwości coś z tym zrobić.

No oczywiście przy okazji jak będziemy dłubać skrzynię to silnik również.
Od przybytku głowa nie boli, jak to mówią :).

Tutaj musimy przyznać, że po modyfikacji skrzyni kwestie obrotów nie zostały rozwiązane. Mimo modyfikacji zgodnie z wytycznymi klienta zachowanie skrzyni się nie zmieniło.
Dalej niczym osioł, „upierała” się i wykluczała zakres 2 - 3k rpm.

Zatem ten temat jest otwarty dla nas i niebawem będziemy się umawiać na korektę.
Nasi Tunerzy dostali niełatwy temat i się nad nim pochylą oczywiście.

Jeżeli taka korekta będzie realna do wykonania to przy następnej okazji wrzucimy V2 do skrzyni :). A okazja nadarzy się niebawem, bo wspomniane wyżej BMW M5 trafi do nas na kompletną korektę.

Początkowo Tomasz poprosił nas o korektę programu wykonanego w innej firmie. Chodziło o same strzały z wydechu. Samochód miał wykonaną modyfikację z POPs-ami w trybie Efficient, więc był zbyt głośny.

Swoją drogą dziwne, że akurat w trybie "spokojnym" były strzały, a w trybie Sport cisza. Przyznamy, że dziwna konfiguracja.

Zatem zostaliśmy poproszeni, by zostawić obecną modyfikację i wyrzucić tylko strzały, co też uczyniliśmy po odczycie metodą BENCH obu sterowników silnika.

Parę dni po modyfikacji nasz klient skontaktował się z nimi celem przekazania dodatkowych informacji na temat zachowania się skrzyni w SQ7, mogących nam pomóc rozwiązać jego „problem” i przy okazji oznajmił nam, że M5 mimo, że jest już cicho tak jak chcieli, nie jeździ jednak zgodnie z ich oczekiwaniem.

Zatem poprosi nas, jak się spotkamy, o wywalenie obecnej modyfikacji „do kosza” i zrobienie naszej od podstaw na bazie oryginalnego pliku wraz z uwzględnieniem dodatkowej opcji jaką jest modyfikacji skrzyni biegów :).
Już nie możemy się doczekać tego dnia i jazdy testowej :).

Zanim zakończymy ten post zostaje jeszcze co nieco powiedzieć o Audi Q8, które też tego samego dnia było modyfikowane, a należy do Tomasza.

Tutaj klasyk, pozbycie się WLTP LAG, czyli tak zwanej ekologicznej turbo dziury, która powoduje, ze jazda tym pięknym samochodem staje się po prostu męcząca.

Przy okazji oczywiście warto wraz z korektą oprogramowania dorzucić co nieco do „kociołka” i sprawić, że samochód zaczyna naprawdę cieszyć z jazdy. Audi piękne, nowe z symbolicznym przebiegiem, ale nie idealne. Dopiero po modyfikacji stał się doskonałe, takie na jakie wygląda 😊.

Dziękujemy za miłe spotkanie Tomaszu i do zobaczenia niebawem :).

#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuningAUDISQ7Q840TDI50TDI #audiwltplagoff #bmwm5chiptuningpopsandbangs #modyfikacjachiptuningslrzynibiegowbmwaudi
Przeczytaj na