Dwa Mercedesy, ale jeden cel, obudzić potencjał :).

Mercedes E-200 Coupe C238 2.0T 184 KM oraz Mercedes-Benz Vito W447 116 CDI 163 KM.

Adrian poprosił nas o modyfikację swojego samochodu oraz samochodu jego kolegi.
Co ciekawe, oba prezentowane auta charakteryzują się dość sporym buforem do modyfikacji. W obu przypadkach moc jest mocno ograniczona programowo.
W dzisiejszych czasach 184 KM z dwulitrowego silnika benzynowego to żadne obciążenie tym bardziej, gdy taki układ zasilany jest turbosprężarką. Nastawy są tak delikatne, że taki Mercedes mógłby nie mieć turbinki, a dalej mógłby generować te 184 KM ;).

Z kolei w przypadku Vito sprawa jest o tyle ciekawa, że kilka wariantów tego modelu posiadało ten sam silnik z różnymi mocami :).
Np. 114, 166 i 119 CDI to silniki dokładnie takie same z tym samym osprzętem, więc teoretycznie wzrosty są na podobnym poziomie. Najbardziej opłacalny jest zakup wersji 114 CDI z której spokojnie można wyciągnąć jakieś 220 KM, tak jak i w przypadku 116 i 119 CDI :).

Ceny poszczególnych modeli różnią się od siebie ceną, dlatego tym bardziej gdy szukamy auta z drugiej ręki warto zainteresować się najsłabszą fabrycznie jednostką :).

W przypadku prezentowanego Vito moc fabryczna to 163 KM i 380 Nm. Po modyfikacji samochód otrzymuje dodatkowe ok 60 KM i 100 Nm. Taka zmiana przyczynia się, że ten dostawczak naprawdę zmienia się nie do poznania. Prędkość to jedno, ale elastyczność porównując serię, a Stage 1 to przepaść, którą trudno opisać. Uśmiech na twarzy gwarantowany.

Polecamy każdemu kto posiada VITO W447 z silnikiem OM651:).

Z kolei jeśli mówimy o E klasie, czyli E200 Coupe, który zmodyfikowaliśmy to samochód stał się znacznie żwawszy i reaktywniejszy. Niestety seria jest bardzo "ospała" i należy jej się bezwzględnie zastrzyk mocy.
Najczęściej silnik M271 modyfikujemy w klasie C W205, w przypadku W213 jest to rzadziej występująca jednostka, ale wciąż dość chętnie wybierana. Każdy użytkownik modelu C200, czy tym bardziej E200 powinien taką modyfikację wykonać i szczerze zachęcamy. Nie stracicie nic, a tylko zyskacie. Autka są bardzo chętne i podatne na takie zmiany.

W tym przypadku moc rośnie ze 184 KM na 230 KM, a moment obrotowy z 300 Nm na 390 Nm.

Bardzo dziękujemy Adrianowi za skorzystanie z naszych usług, po raz kolejny :).
Pozdrawiamy serdecznie.

#MobileCoders #chiptuning #mercedes #om651 #mercedesChiptuning #vito #e200 #c238 #w213
Przeczytaj na