Konwersji póltora, to kodera zmora, czyli F26 X4 M40i oraz G20 330i USA 😊.

Czemu półtora konwersji?

Zacznijmy od BMW X4, które jest w dość rzadko spotykanej wersji M40i.

Auto pochodzi z kontynentu amerykańskiego i znacznie częściej spotykamy wersje M40i, ale nowszej generacji – G02 (X4) lub G01 (X3).

Naszym zadaniem była tu pełna konwersja na warunki europejskie. W tym wypadku nasze działania objęły:

- zmianę częstotliwości fal radiowych na parzyste,
- aktywację języka polskiego,
- zmianę jednostek w całym systemie (temperatury, dystans itp.),
- wykodowanie świateł US obrysowych,
- kodowanie tylnych lamp + uruchomienie światła przeciwmgłowego tylnego,
- zmiana włącznika świateł na taki z przyciskiem do świateł przeciwmgłowych tylnych,
- aktualizacja danych nawigacyjnych do najnowszej wersji,
- wyłączenie ograniczeń i ostrzeżeń ze względu na regulacje prawne w USA/Canada,
- aktywacja zamykania szyb i lusterek z pilota.

Cały proces w tym aucie przebiega bardzo fajnie i mało inwazyjnie. Czemu? Ponieważ tak naprawdę nic poza tylnymi żarówkami kierunkowskazów i przełącznikiem świateł nie musimy fizycznie wymieniać. Po tych działaniach i po dodatkowej zmianie żarówek tylnych kierunkowskazów na silne pomarańczowe LED, auto może nazywać się już w 100% Europejczykiem 😉

Kolejne auto dziś prezentowane, to BMW G20 330i, które co ciekawe przeszło już proces konwersji w innej firmie, ale jednak nie do końca. Właściciel wspomnianego auta zakupił już pojazd w takim stanie, zarejestrowane w Polsce, jednak bez istotnych elementów wymaganych przez polskie przepisy.

O co chodzi? Samochód został sprowadzony z USA, wgrany język polski, zmienione jednostki na europejskie i fale radiowe na parzyste, a nawet mapa nawigacji została wgrana europejska (co nie jest takie oczywiste ze względu na jej wysoki koszt).

Nawet Chiptuning już został wykonany 😊.
Jednak zabrakło bardzo istotnego elementu – tylne światła zostały amerykańskie, co oznacza czerwone kierunkowskazy oraz brak światła przeciwmgielnego.

Nowy właściciel zwrócił się zatem do nas z prośbą o „dokończenie” działań :).

Zakupił więc tylne światła oraz przełącznik świateł na europejski, zamontował i zostawił nam resztę prac, czyli budowę wiązki oraz kodowanie. Światła zostały odpowiednio podłączone, a następnie zakodowane, tak, że wszystkie działają tak jak powinny i z odpowiednim kolorem 😉

Włączając w to oczywiście kierunkowskazy oraz światło przeciwmgłowe.

Dodatkowo, przy okazji spotkania wymieniliśmy lewą przednią piastę z łożyskiem, ponieważ dawała wyraźne oznaki uszkodzenia.

Dziękujemy obydwu klientom za skorzystanie z naszych usług i do zobaczenia 😉.

#MobileCoders #Konwersja #US #EU #BMW #F26 #X4 #M40i #G20 #330i #USA #ECE #kodowanie #MenuPL #FogLight
Przeczytaj na