Chiptuning w Volvo V60 i V90, czyli w poszukiwaniu sterowników silnika :).

Volvo V90 D5 235 KM
235 KM === >>> 280 KM
480 Nm === >>> 540 Nm

Volvo V60 D4 181 KM
181 KM === >>> 230 KM
400 Nm === >>> 460 Nm

Auta, które stanowią gros naszych realizacji to jak zauważyliście przede wszystkim BMW, Audi (ogólnie grupa VW) czy też Mercedes.

Dość często zdarza nam się jednak odstępstwo od tej reguły, a auta marki Volvo są jednym z nich.
Dwulitrowe silnika diesel’a jakie przedstawiamy w dzisiejszym poście to bardzo wdzięczne jednostki, które mają jeszcze całkiem sporo do pokazania.

Pierwszym z samochodów jest duże kombi – V90 D5.
Autko jest bardzo nowoczesne, pakowne, praktyczne, wygodne i jak przystało na pojazd szwedzkiej marki – bezpieczne. Jest to ciekawa propozycja na auto rodzinne.

Silnik diesel'a bi-turbo ma sporo niewykorzystanego potencjału.
Co ciekawe bazowe wartości 235 KM oraz 480 Nm mogły zostać podniesione przez fabryczny pakiet Polestar, jednak przyrosty rzędu 5KM i 20Nm nie wykorzystują potencjału 😊.
Tak tak, wiemy, bo gwarancja, bo bezpiecznie, bo gadamy głupoty :).

W przypadku najnowszych aut marki Volvo przeszkodą w podniesieniu mocy okazują się zabezpieczenia, które nie pozwalają na odczyt i zapis sterowników w autach z produkcji od drugiej połowy 2018 roku.

W tym wypadku auto zostało wyprodukowane jeszcze w pierwszej połowie roku, dzięki czemu kwalifikowało się do wykonania Chiptuning'u.

Oczywiście to nie ostatni problem – Volvo lubi ukryć sterownik silnika w różnych ciekawych zakamarkach – tak jak w tym wypadku – za nadkolem w zderzaku.
Dlatego do tej operacji najwygodniej jest dobrać się do modułu z pomocą podnośnika.

Aby cały proces ułatwić, pan Grzegorz, właściciel pojazdu umówił się z nami w swoim lokalnym warsztacie, abyśmy mogli podejść do tego tematu w komfortowych warunkach.

Po dostaniu się i wyjęciu sterownika, można było na spokojnie pracować z oprogramowaniem 😊.

Efektem modyfikacji było +55 KM oraz +60 Nm, co bardzo dobrze przekłada się na właściwości jezdne dużego kombi.

Pan Grzegorz był bardzo zadowolony z efektu, a to najlepszy wyznacznik jakości naszej pracy 😊.

Drugim z opisywanych „Volviaków” jest V60 D4, czyli również dwulitrowy diesel, o mocy bazowej 181 KM.
Tym razem w celu znalezienia sterownika silnika, producent auta kazał spojrzeć nie w nadkole, a pod maskę.

Jednak żeby nie było zbyt łatwo, należało wcześniej rozebrać część podszybia, a następnie wymacać odpowiednie mocowania sterownika i go wyciągnąć 😉.

Po tych działaniach wreszcie mogliśmy przejść do meritum, czyli odczyt i modyfikacja oprogramowania.

Po zapisie zmienionych "nastawów" i złożeniu wszystkie z powrotem - przeszliśmy do jazdy testowej.
Auto zyskało bardzo wiele – reakcja na dodanie gazu została przyśpieszona, skrzynia biegów częściej utrzymywała zakres średnich obrotów w codziennej dynamicznej jeździe po mieście (co bardzo ucieszyło pana Bartka, który nie przepadał za ciągłym kręceniem silnika do wysokich obrotów), a na trasie auto dostało naprawdę dużego kopa 😉.
+40 KM oraz 60 Nm dało bardzo dobry efekt 😉.

Dziękujemy obu właścicielom aut za skorzystanie z naszych usług i pozdrawiamy serdecznie 😊.

#MobileCoders #Volvo #V90 #V60 #D4 #D5 #Diesel #ChipTuning #Polestar #kodowanie #modyfikacja #tuning
Przeczytaj na