BMW F10 CHIP-TUNING silnika oraz skrzyni biegów czyli coś czego nie może zabraknąć w Twojej 5-ce :).

CHIP-TUNING Silnika
Moc
190 KM -> 220 KM
Moment obrotowy
400 Nm -> 440 Nm

CHIP-TUNING skrzyni biegów ZF Stage 1

BMW F10... pamiętamy 2010 rok, wzdychaliśmy przy wyglądzie tego auta :). Za jego kształt, które bezwzględnie do dziś cieszy oko odpowiedzialny jest Polak, Jacek Fröhlich :).
Tak, tzn. nazwisko ma niemieckie, ale urodził i wychowywał się w Polsce, skończył również studia w Gliwicach :). Tutaj możecie zobaczyć jego profil. Ma gość gust, bo F10/F11 jak dla nas wygląda genialnie :).

Link do jego profilu tutaj: https://www.facebook.com/jacek.frohlich

Zresztą model E60 był również przełomowy. Niektórzy hejtowali designera za jego wygląd, którym tak naprawdę był Davide Arcangeli, a nie Chris Bangle jak pierwotnie trąbiono o tym w mediach ;).

Oczywiście Chris zarządzał całym zespołem, ale za kierunek wzornictwa E60 odpowiadał Davide.
Większość ludzi była przerażona wyglądem E60. Przyzwyczajeni stylem lat '90 i klasycznym stylem modelu E39 doznali oni szoku.
I to jest to przez co my osobiście pokochaliśmy piątą generację serii 5 :).
Nie była nudna, a przyciągała spojrzenia wszystkich dookoła. Wiedzieliśmy, że BMW tego sukcesu nie powtórzy.

Dzisiaj po 18 latach od początku produkcji tego auta możemy śmiało stwierdzić, że samochód się udał. Do dzisiaj egzemplarze, szczególnie LCI, te zadbane, oryginalne, bez szpetnych znaczków M i chińskich felg M-style, wyglądają genialnie i nie da się obok nich przejść obojętnie.

I naprawdę, nie ma co zwracać uwagi na zmęczone egzemplarze z "niezniszczalnymi" silnikami diesla 3.0d, które 300.000 km ma tylko na liczniku, a przyspieszając zostawia za sobą chmurę dymu.
Nie mówimy tutaj o autach, które trafiły w ręce ludzi, którzy myśleli, że jeśli kupią oni używane BMW za 25.000 zł to serwisy będą za darmo lub tak tanie jak w przypadku Opla Astry.

Mówimy o egzemplarzach kupionych świadomie przez ludzi rozumiejących, że BMW to marka Premium, która niestety wymaga, większości przypadków, serwisów wysokiej jakości z użyciem części oryginalnych lub wysokiej jakości zamienników, które nie są wiele tańsze od OE :).

Ale wróćmy do piątki szóstej generacji, czyli F10/F11.
Mamy z tymi modelami, a dokładnie w odmianie kombi F11 bardzo miłe wspomnienia.

Genialne samochody naszym zdaniem. Woziły nas do klientów przez ostatnie kilka lat kręcąc przy tym przebiegi pod 400 tys. km.

Oczywiście o jakiejkolwiek awarii nie było mowy.

Od rana do wieczora w trasie.
Nigdy nas nie zawiodły. Odpowiednio serwisowane i zadbane, mimo tak pokaźnego przebiegu nigdy nie dawały nam powodu do obaw.

Co najfajniejsze, nie mówimy tutaj o „nieśmiertelnej” jednostce jaka jest 30d. Nasze pojazdy wyposażone były w silniki 20d o oznaczeniu B47 i mocy seryjnej 190 KM, podniesionej oczywiście przez nas do 220 KM :).

Zatem, gdy mamy styczność z tym modelem zawsze uśmiech wraca na nasze twarze.
Mega wygodne i w dalszym ciągu cieszące oko samochody.

Oczywiście można trafić na egzemplarze „umęczone”, zużyte do granic, jak i w przypadku E60 ;).
Wszystko to kwestia kwoty, jaką jesteśmy w stanie „położyć” za ten model.

Prezentowany samochód trafił się naszemu klientowi, panu Łukaszowi, niczym ziarno ślepej kurze.
Samochód bezbłędny, wersja po liftingu z przebiegiem symbolicznym, mocno poniżej 100 tys. km.

Naprawdę okaz jakich mało.
Aż dziwne, że trafił na sprzedaż.
Oczywiście taki samochód nie pojechał do komisu lecz został zakupiony po znajomości.
Takie zakupy są najlepsze, bo dają „pewność i gwarancję”.

Finalnie samochodem porusza się małżonka pana Łukasza, którą korzystając z okazji serdecznie pozdrawiamy.

Nasz klient na co dzień jeździ znacznie szybszym AUDI, z silnikiem o większej liczbie cylindrów.
Nic w tym dziwnego, że po zakupie BMW, pierwsza decyzja to chęć jego wzmocnienia.

Tutaj właściciel wybrał zestaw silnik + skrzynia biegów, aby jak najbardziej odczuć przyrost mocy.

Wiadomo, że dalej do jego mocnego AUDI prezentowane BMW „nie będzie miało startu”, ale „dyskomfort mocy”, będzie znacznie mniej odczuwalny.

W czasie, gdy nasi tunerzy stroili mapy silnika i skrzyni biegów, my zakodowaliśmy pewne funkcje, które mamy nadzieję umilą jazdę tym naprawdę świetnym BMW.

Naszemu klientowi do gustu przypadła nasza nowa wersja 5-ki, czyli model G31, zatem nie odbyło się bez jazdy testowej celem porównania tych dwóch generacji samochodów.

Dziękujemy Panie Łukaszu za miłe spotkanie i ciekawe pogawędki. Powodzenia i dużo cierpliwości w pracy życzymy :).

#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuningb47520d #chiptuningbmw #chiptuningskrzynibiegowzf #stageskrzynibiegow #modyfikacjaskrzynibiegow
Przeczytaj na