Najczęściej zadawane pytania

  • Dlaczego my?
  • Motto naszej działalności to „po pierwsze klient” oraz „radość i bezpieczeństwo„. Co to oznacza?
    Jesteśmy mocno skupieni na potrzebach klienta oraz modyfikowaniu jego pojazdu tak, aby uzyskał maksymalne zadowolenie, radość i frajdę z jazdy.
    W odróżnieniu do innych firm, podczas modyfikowanie sterownika silnika, czyli tzw. CHIPTUNINGu, nie walczymy o każdego konia mechanicznego. Staramy się zawsze wykonać modyfikację tak, aby klient dostał maksymalnie dużo przy zachowaniu maksymalnego bezpieczeństwa.Nie wykonujemy usług, które muszą być wykonane lub bez których samochód nie pojedzie. Wręcz przeciwnie, oferujemy produkt, który ma wzbogacić i dostarczyć więcej pozytywnych wrażeń podczas jazdy BMW :).

    Jesteśmy skoncentrowani na dostarczaniu najwyższej jakości produktów, ponieważ mamy świadomość, że tylko w ten sposób osiągniemy długoterminowe cele, które sobie wyznaczyliśmy.

    Współpracujemy z najlepszymi ekspertami na świecie i nie akceptujemy półśrodków. Dysponujemy niemalże doskonałym wsparciem technicznym, które z dnia na dzień poprawiamy i dopasowujemy do potrzeb naszych klientów.

    Czas reakcji w przypadku problemów lub reklamacji jest kluczowym elementem dobrego wsparcia technicznego nad którym pracujemy niemalże 24/7.

    Eksperci, którymi się otaczamy, są z nami w ciągłym kontakcie i reagują na zgłoszenia niemalże natychmiast, dlatego żaden problem nie pozostaje nierozwiązany.

    Samo doświadczenie i wsparcie najlepszych firm na świecie w branży motoryzacyjnej nie wystarczy, aby skutecznie spełnić wymagania klienta, kluczem jest tutaj po prostu chęć, nam się po prostu chce :).

    Nie jesteśmy „magikami” tylko specjalistami branży Automotive. Zdajemy sobie sprawę, że cena ma znaczenia, ale w przypadku samochodów klasy Premium nie powinna być ona wyznacznikiem wyboru usług tej czy innej firmy.
    W takim przypadku liczy się jakość oraz dostępność. Nie konkurujemy cenami, ale właśnie jakością.

    Jesteśmy firmą, która powstała z pasji, a nie chęci szybkiego wzbogacenia się kosztem „niepewnego” produktu.

  • Dlaczego nie używamy hamowni i czy naprawdę jest ona konieczna?
  • Nasi inżynierowie, którzy „modyfikują” nam mapy silników niemalże każdego samochodu, są ekspertami w swojej dziedzinie. Mają ponad dwudziestoletnie doświadczenie w „Chiptuningu”.
    Oznacza to tyle, że napisany przez nich program jest zwyczajnie najwyższej jakości. Nie oznacza to, że nie używają hamowni do opracowania tzw. Stage (1,2,3,4). Oczywiście robią to, a pojazdy które są strojone przez nich pierwszy raz są dogłębnie analizowane pod kątem wydajności i wytrzymałości przy użyciu zaawansowanych narzędzi pomiarowych. Mówiąc w uproszczeniu, wiemy o ile możemy podnieść moc w Twoim pojeździe, ponieważ mamy zbadaną wytrzymałość osprzętu samochodu przez naszych inżynierów. W przypadku spadku wydajności skorygujemy program po jazdach testowych.
    Dzięki dostępowi do najnowszych samochodów, narzędzi i technologii oraz bogatego doświadczenia, stroimy niemalże każdy najnowszy pojazd na rynku, gównie koncentrując się na markach niemieckich.

    Dlatego też nasze strojenia są już wielokrotnie przetestowane niemalże na identycznych pojazdach i „baza” pozostaje bardzo podobna do tej, której użyjemy w Państwa pojeździe.

    Wyprzedzając pytanie, które na pewno chcieliby Państwo tutaj zadać i które brzmiałoby: „ale to wy stroicie indywidualnie czy wgrywacie gotowce”?

    Nie ma czegoś takiego jak gotowiec, dopóki nie pobiorą go Państwo z Internetu czy innego niepewnego źródła. CHIPTUNING w firmie „A”, to nie to samo co CHIPTUNING w firmie „B”. To tylko nazwa produktu jednak sama jakość zależy od bardzo wielu czynników. Dostarczanie oprogramowania do pojazdu wymaga mnóstwa czasu na tzw. „development”, czyli ciągłe rozwijanie i dopracowywanie go do perfekcji. Bardzo często klienci kierują się ceną, a jest to najszybszy sposób do spowodowania usterek w swoim pojeździe. Każdy, bez wyjątku, szanujący się i znający się na temacie tuner, nie wykona CHIPTUNING’u „tanio”. Czas jaki poświęca się na rozwój jest olbrzymi, dostęp do najnowszych technologii i pojazdów, zakup sprzętu oraz koszty oryginalnych narzędzi i licencji wykluczają możliwość wykonania tej usługi w tzw. „przystępnej cenie” lub „na każdą kieszeń”.

    Mamy opracowane najwyższej jakości Stage 1 dla wszystkich BMW jak i innych pojazdów, i sama baza niewiele się zmienia.

    Tak to działa, gdy jadą Państwo do tunera z hamownią. Gdy po raz setny pojawia się u niego to samo auto to baza jest identyczna, jest ona punktem wyjścia.

    Oczywiście zawsze musimy dostosować ją do auta, chociażby do jego stanu „licznika” czy stanu podzespołów, a do tego służą rożnego rodzaju narzędzia diagnostyczne. Hamownia może służyć do diagnostyki, ale będzie jej bardzo trudno wskazać co niedomaga bez specjalistycznego komputera. Gdyby hamownia miała służyć do diagnostyki to każdy dealer musiałby być w nią wyposażony. I tutaj przełamujemy internetowy stereotyp jakoby hamownia była konieczna do jakiejkolwiek diagnostyki samochodu. Znamy setki przypadków gdzie, pomimo, że auto wystrojone było na hamowni to po kilku dniach zostało uszkodzone przez, właśnie, źle wykonany CHIPTUNING.
    Hamownia nie gwarantuje dobrej jakości strojenia, nie ma to nic wspólnego z bezpieczeństwem. Tak samo hamownia nie gwarantuje, że trafiliśmy do profesjonalnej firmy.
    Przytoczymy tutaj pewne ważne stwierdzenie, że złej baletnicy nie pomogą profesjonalne buty do baletu.

    Jeśli widzimy w pojeździe duży przebieg to dodatkowo bardzo skrupulatnie diagnozujemy go pod kątem ewentualnego problemu wydajnościowego układu paliwowego, doładowania, tzw. nieszczelności dolotowych czy sprawności przepływomierza.

    Po takiej diagnostyce wiemy czy możemy „dorzucić do pieca” czy lekko „zejść” np. z samym paliwem.
    Należy również wziąć pod uwagę, że w 99% pracujemy z samochodami BMW i przerabiając od kilkuset do tysiąca tych pojazdów rocznie wiemy „co i z czym się je”.
    Korekty robimy na bieżąco podczas jazdy testowej z klientem. Jeśli w dłuższej perspektywie pojawiają się jakiekolwiek problemy związane z oprogramowaniem to naturalnie, bez dodatkowych, kosztów robimy tzw. „korekty”.

    Posiadamy oryginalne narzędzia diagnostyczne, testery oraz zaawansowane oprogramowanie, które jest w stanie wykryć nam najmniejsze odchylenia od normy w nowoczesnych pojazdach.

    Warto też dodać, że hamownia pokaże nam, że tylko TU i TERAZ samochód generuje taką moc, i TYLKO NA TEJ HAMOWNI. Jest ona przydatna jako środowisko testowe, ponieważ wtedy nie musimy wyjeżdżać na drogę w celu zrobienia testu.

    Moc nie jest „zero jedynkowa”, na jednej hamowni będzie ona zupełnie inna niż na drugiej.

    Latem, gdy jest cieplej może być niższa, zimą wyższa, wysoko w górach czy w dolinach również inna, ze względu na ilość tlenu.

    Moc silnika nie jest statyczna i ciągle się zmienia ze względu na szereg czynników i warunków otoczenia, takich jak temperatura, paliwo, ciśnienie etc…

    Jeżeli chodzi o właściwe wskazania na hamowni to sam sposób pomiaru ma tutaj duże znaczenie, a także sama intencja diagnosty, który pojazd „hamuje”.

    Zmiana nawiewu na hamowni może zaniżyć lub zawyżyć wynik o kilka KM/Nm. To samo jest z dociążeniem samochodu, to jak mocno „zapniemy” samochód pasami ma kolosalne znaczenie dla wyniku.

    Można dowolnie zmanipulować taki pomiar i tak naprawdę nie do końca będzie wiadomo jaką moc mamy w aucie. Diagnosta, który robi pomiar może przestawić parametry hamowni tak, aby wyszło np. 20 KM więcej lub mniej i to bez żadnego wysiłku. Informacja, że hamownia to odwzorowanie dobrej jakości programu jest mocno „naciągana” i niestety można włożyć ją między bajki w przypadku strojeń Stage 1.

    My podajemy zawsze moc po modyfikacji w przybliżeniu, ale z dokładnością do +-5 KM na podstawie ok. 20 identycznych „hamowanych” samochodów przez naszych tunerów na bardzo wysokiej klasy hamowniach.

    Poświęcają oni bardzo dużo czasu na dopracowanie „Stage’y” do perfekcji tak, aby wszystkie wartości parametrów były w bezpiecznych granicach, a autko cieszyło bezawaryjnością tak samo jak w serii.

    Nigdy nie wyciszamy limiterów temperaturowych, dzięki czemu nie ma ryzyka, że czegoś będzie za dużo i zrobi się niebezpiecznie.

    Nasi tunerzy „stroją” samochody nawet zdalnie do motosportu w innych krajach, a korekty robią na podstawie otrzymanych logów.

    W naszym przypadku działa to identycznie. Logi z naszego komputera, wysłane do naszych inżynierów są materiałem na podstawie którego robią korekty.

    Pomijając całą powyższą kwestię zawsze można we własnym zakresie sprawdzić wynik na dowolnej, lecz dobrej jakości, hamowni i potwierdzić to co mówimy.

    Oczywiście wynik będzie właściwy, gdy intencja tunera będzie fair, a nie mająca na celu zaniżenia wyniku.

  • Kodowanie, a fabryczna gwarancja na pojazd.
  • Jeśli chodzi o zachowanie gwarancji przy kodowaniach, to raczej żadnego problemu być nie powinno. Aktywujemy, a raczej zmieniamy wartości funkcji wbudowanych już w samochodzie. Przykład systemu Star-Stop, w dużym uproszczeniu przyjmuje on dwie wartości 0 lub 1. W Europie domyślnie jest ustawione 0, a wciskając przycisk dezaktywacji ustawiamy wartość 1.
    Na innych kontynentach lub krajach domyślnie ustawione jest 1, inaczej niż w Europie. A zatem nie znajdujemy logicznego uzasadnienia odmówienia gwarancji, gdy zmienimy te wartości komputerem. Aktywowaliśmy już tego typu usługi mnóstwo razy i nigdy problemu nie było. Trzeba sobie zawsze zdawać sprawę, że dealer może różnie zareagować na modyfikacje w pojeździe na gwarancji. Z doświadczenia jednak obserwujemy, że problemów nie ma więc nie wiemy dlaczego miałoby się to zmienić.
  • CarPlay, Screen Mirroring w czasie jazdy, a fabryczna gwarancja na pojazd.
  • Znamy przypadki wymiany gwarancyjnych jednostek nawigacji po naszych aktywacjach CarPlay, Screen Mirroring z różnych przyczyn niemających związku z modyfikacją. Dealer wymieniał jednostki nawigacyjne bezpłatnie w ramach gwarancji i nigdy problemy nie było.
    Oczywiście prosimy mieć na uwadze, że to nie my jesteśmy gwarantem i nie możemy odpowiadać za ewentualne problemy ze strony dealera BMW. Należy jednak pamiętać, że dealer nie może odebrać gwarancji na cały pojazd, ze względu na modyfikację w radiu/nawigacji. Może ewentualnie mieć roszczenia finansowe dotyczące samej jednostki np. (radia) w przypadku aktywacji CarPlay, jeśli byłby jakiś problem, a nie całego samochodu.
    Z jednej strony jest to ingerencja w oprogramowanie radia, a z drugiej po prostu włączenie funkcji, która i tak już jest w tym radiu lecz pozostaje nieaktywna.
    Do tej pory żadnych problemów nie ma więc nie wiemy dlaczego miałoby się to zmienić.
  • SLI – rozpoznawanie znaków drogowych, a fabryczna gwarancja na pojazd.
  • Jeśli chodzi o zachowanie gwarancji przy aktywacji czytania znaków to zakupujemy licencje/kod FSC bezpośrednio w BMW AG, pod VIN samochodu. Jest to oryginalny kod do kamery KAFAS znajdującej się w samochodzie taki sam jaki byłby zaimplementowany na etapie produkcji samochodu.
    Jesteśmy więc niemalże pewni, że żadnego problemu być nie powinno. W innym przypadku BMW AG nie sprzedawałoby tych kodów.
  • Aktualizacja sterowników pojazdu, a fabryczna gwarancja na pojazd.
  • Aktualizacja pojazdu polega na podłączeniu do samochodu oryginalnego narzędzia diagnostycznego BMW ICOM NEXT, które posiadamy, takiego samego jakiego używa się w ASO. Samochód łączymy z oprogramowaniem i po przeskanowaniu wiemy czy samochód wymaga aktualizacji. Oprogramowanie jest oryginalne.
  • Czy dajecie gwarancję?
  • Na modyfikację tak, na samochód nie ;). Co to oznacza? Nie jesteśmy producentem pojazdu, nie „siedzimy” w silniku i jego osprzęcie, nikt nie wie kiedy coś w samochodzie ulegnie uszkodzeniu i my nie jesteśmy wyjątkiem ;).
    Samochody się po prostu psują bez względu czy są zmodyfikowane czy nie, czy posiadają „chiptuning” czy nie. Nie ma to znaczenia.
    Nie możemy odpowiadać za to, że samochód uległ awarii, ale jesteśmy pewni, że nie będzie to spowodowane naszą modyfikacją.
    Na nasze „strojenia” dajemy dożywotnią gwarancję jakości, zawsze tak było i zawsze tak będzie.
  • Jak ma się CHIPTUNING do fabrycznej gwarancji? Czy ją stracę?
  • Jeśli chodzi „chiptuning” i zachowanie gwarancji to na to pytanie nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć wprost.
    Byłoby wspaniale powiedzieć, że nie stracą Państwo gwarancji, ale nie możemy tego zrobić tylko i wyłącznie dlatego, że nie jesteśmy gwarantem. Ryzyko utraty jak najbardziej istnieje i to Państwo decydują czy takie ryzyko chcą podjąć.
    Modyfikacja od strony oprogramowania nie pozostawia śladu w przypadku samochodów serii Exx i Fxx, ale producent ma inne sposoby na sprawdzenie czy samochód ma zmodyfikowaną mapę silnika, których nie znamy i nie zna nawet sam dealer.
    Nie wiemy jakimi rozwiązanymi i narzędziami dysponuje producent pojazdy, ale nie możemy być pewni czy takich nie ma lub nie będzie w przyszłości.
    Znamy przypadki, gdzie samochód z naszą modyfikacją miał wymieniane elementy silnika na gwarancji oraz osprzęt taki jak EGR, chłodnica spalin, turbiny i inne podzespoły jednostki napędowej i nie było problemu.
    Jednak decyzja o modyfikacji musi być w 100% świadoma i podjęta przez klienta, ponieważ ryzyko utraty gwarancji jak najbardziej istnieje. Jeśli naprawdę boimy się jej stracić to odradzamy jej wykonanie.
    Producenci codziennie próbują „utrudnić” nam pracę i sprawić by „chiptuning” był łatwy do wykrycia. Zawsze możemy wgrać oryginalne oprogramowanie kasujące modyfikację i przywracające tzw. „serię”, czyli oryginalne oprogramowanie silnika, jednak i to nie może zagwarantować 100% skuteczności na „niewykrywalność” modyfikacji.

    Podsumowując, gwarancja może zostać utracona po wykonaniu modyfikacji silnika i należy mieć tego świadomość.

  • Czy CHIPTUNING skraca życie silnika?
  • Silnik jest elementem eksploatacyjnym, który podlega ciągłemu zużyciu. Modyfikacja mapy silnika (tzw. chiptuning) nie wydłuża życia podzespołów eksploatacyjnych i nie czyni samochodu bezawaryjnym, a wynik to z praw fizyki.
    Przy złej eksploatacji lub wadach konstrukcyjnych samochodu i tak dojdzie do awarii, a przeprowadzona modyfikacja nie ma tutaj znaczenia. Jeśli coś w samochodzie ma się uszkodzić to i tak się uszkodzi bez względu na modyfikację.
    Nasze strojenia są maksymalnie nastawione przede wszystkim na bezpieczeństwo i nigdy nie przesadzamy w walce o „1 KM”.

    Prosimy pamiętać, że więcej szkody dla silnika można zrobić wydłużając interwały serwisowe niż wykonując modyfikację.
    Dlatego zalecamy zawsze wymianę oleju (bez względu na obecność CHIPTUNING’u) w przedziałach 10-12 tys., a nie zgodnie z zaleceniami producenta co 30 tys. km.

  • Czy możliwy jest powrót do seryjnych ustawień wszystkich wykonanych modyfikacji?
  • Oczywiście, w dowolnym momencie, czy to przy sprzedaży samochodu, oddaniu go po zakończonym leasingu, wynajmie czy też z powodu jakiejś awarii. Zawsze możemy przywrócić wszystkie seryjne ustawienia, od kodowań na cofnięciu „chiptuningu”, poprzez wgranie fabrycznego oryginalnego oprogramowania kończąc.
  • Czy ASO skasuje wykonane modyfikacje przy akcji serwisowej?
  • Istnieje szansa, że, podczas szczególnej akcji serwisowej, ASO będzie zmuszone wgrać nowe oprogramowanie do samochodu, a tym samym nieświadomie skasuje częściowo lub w całości wszystkie modyfikacje i kodowanie przez nas wykonane. Jednak bez obaw, w takim przypadku przywrócimy wszystko BEZPŁATNIE. Wyjątkiem tutaj jest modyfikacja silnika „chiptuning”. Jeżeli z jakiegoś powodu zostanie zaktualizowany sterownik silnika będziemy zmuszeni wykonać ponowną modyfikację na bazie nowego oprogramowania, a koszt takiej korekty może wynieść od 500 zł., w zależności od modelu samochodu.